lördag 20 december 2014

20 dec: Paketadresser - fint till dina paket


Högen med julklappar börjar växa nu och då kan det vara läge att göra några fina paketadresser till dessa paket. Jag har en variant du bara laddar hem och skriver ut sedan får du inspiration till att göra egna skapelser i olika former...





Om du är en som skriver rim på paketen så krävs det ju en hel del utrymme så då får du göra stora etiketter eller med små dekorationer på. Skriver du bara namn till mottagaren så krävs det ju följaktligen mycket mindre yta att skriva på.

Jag rimmar sällan. Fast det hade varit kul att få på sina paket men jag brukar hamna i grav tidsbrist vid inslagningen så jag brukar vara glad jag hinner få på ett snöre...

Här kommer några varianter på paketadresser jag har gjort tidigare. Hoppas du hittar något som inspirerar dig <3 p="">


Mina favoriter - enkla och fina till alla paket, lager på lager teknik och stämplat motiv.


En fin bild jag skrivit ut och fäst på en slät etikett. Funkar till både färgglada paket som neutrala.


Superkul stämpling, Tildastämplar och en textsstämpel från Reprint. Färglagda och juliga.



Verkligen simpel etikett, bara text och den pryder ett paket med mer hysteriskt papper bra.




En väldigt utsmyckad adresslapp för att vara gjort av mig, lager av papper och dekorationer men en sammanhållen färgskala gör den ändå inte alldeles rörig.


Skriv ut och använd

Här är min variant som är busenkel för dig att använda:



Ladda ner här  och skriv ut - taa daaa - färdigt.


Här är två paketadresser som jag ritat. Högerklicka på bilden och spara som så kan du lägga in den i ett ordbehandlingsprogram som Word eller Open office eller Libre office och skriva ut den. Fritt fram att använda för privat bruk, dock ej till försäljning.





-----------------------------------------------------------------------------

Varje dag i december är det ett pyssel, tips eller inspiration om den mysiga julen och decembers högtidligheter. Kom med och hälsa på här hos Floweret och få en dos vinter och mys.

0 kommentarer:

 
Google+