måndag 24 november 2014

Julplanerare - skriv ut en planering för din jul

DIN JULPLANERING FÅR IDAG EN KICKSTART!
Här får du en planerare att skriva upp dina funderingar kring julen. Den är dessutom gratis så när på det bläck du behöver för att skriva ut den!

Så varsågod och börja planera :)



Okej, jag har hittat massor av läckra planerare på nätet som går att ladda hem, den ena finare än den andra men jag har två kriterier: den ska vara på svenska och ha lite lullull som drar lite bläck i skrivaren.

Tyvärr hittade jag ingen just nu som klarade dessa två kriterier så jag gjorde en själv.
Den är på svenska och har föredömligt lite färgglada attiraljer som drar färg ur mina patroner i skrivaren. Jag behöver massor av färg till annat än just min planneringspapper nämligen.





Så sidorna är A4 och har rätt stora fack att skriva i så du kan få med rätt mycket som du behöver.
Dekorationerna är julkulorna som jag ritat och sålde som digitala stämplar förut och som passar bra in i temat...


Ladda hem planeraren


Klicka på länkarna nedan så öppnas sidan i PDF. Du behöver ha en PDF-läsare som tex Adobe reader för att kunna få upp dem på din skärm.

Bakning

Dekorationer

Julkort

Julklappar

Matplanering

Kalenderblad December




Eftersom det idag är rikligt med snö i luften känns julplaneringen faktiskt inte så avlägsen nu. En vecka kvar till 1:a december folks - dags att planera :)

Engelsk planerare

Klarar du engelska så finns det en uppsjö av varianter du kan ladda hem och skriva ut. En jagjag gillar lite mer än de andra är:



A typical English home free printable christmasplanner









Hon har även hon dragit ner på tjaffset så det är lagom med pynt som drar färg och hon har bra upplägg så om jag var ute efter en på engelska så skulle jag välja denna i år.


Saknar du ngt i planneraren - hör av dig - jag kanske kan få till en sida till om jag får ett bra förslag :)


-----------------------------------------------------------------------------
Snart smäller det:

Varje dag i december är det ett pyssel, tips eller inspiration om den mysiga julen och decembers högtidligheter. Kom med och hälsa på här hos Floweret och få en dos vinter och mys.


0 kommentarer:

 
Google+