torsdag 24 juli 2014

om den här bloggen


Vad är detta?
Den här bloggen är mitt lilla roliga projekt som jag hållit fast vid i många år nu och har mest varit ett sätt att dokumentera och hålla reda på saker åt mig själv och de närmast sörjande. Det har också varit en plats där jag kunnat låtsas att jag är journalist som jag ett tag trodde att jag skulle bli men inte direkt blev ;)

Nu har jag ett tag känt att det behövs lite struktur och uppryckning på denna plats och för att få det har jag sållat lite i min brokiga blandning av idéer.

Som det ser ut nu så är det såhär jag vill att bloggens kategorier ska vara:

Faktiskt blir jag allt mer intresserad av det ämnet, kan bero på ålder och krämpor ;)


Inget snack om saken, jag älskar DIY och vill ge tillbaka till den fina DIY-världen där ute som inspirerar mig så mycket, det gör jag genom att blogga mina äventyr med att göra saker själv.


Allt mer inser jag att det kanske är själva tanken bakom en blogg med olika hjälpmedel och appar som attraherar mig lika mycket som att skriva och visa upp det jag gör. Jag ska alltså dela med mig av det jag lär mig på vägen av sånt som underlättar mitt bloggande helt enkelt.


Min hemort är i norrlands glesbygd belägen och dess problem och fördelar är något jag brinner ör att förmedla och inspirera till att fler vågar bo såhär ovanligt :)

Att vara så miljövänlig som möjlig har väl varit mitt mål genom livet med vissa uppehåll så det håller jag fast vid.

och en punkt som jag förmodligen kommer att kalla VARDAG.


Så nu tar jag bloggpaus tills jag har fått lite struktur på det hela och det börjar närma sig vardag igen...



0 kommentarer:

 
Google+