söndag 6 juli 2014

Designa snyggt med dina foton till bloggen.



Min första skapelse på Canva



Har ni märkt att jag helt plötsligt gör fler grafiska underverk på sista tiden?

Nähej men hur som helst så har jag inte gått en kurs i photoshop även om det inte skulle vara helt fel utan jag har råkat  ramla över en ny grej där ute i internetrymden som jag undrar varför jag inte använt förut. 

Det jag babblar om är: CANVA

Vad är Canva?

Du får leka grafisk designer utan att behöva ha direkt så mycket kunskaper det blir snyggt ändå... Det går till så att du gör dig en inloggning som vanligt och sedan har du tillgång till massor av mallar och hjälp för att få till facebook headers eller bloggbilder.

Ja inte helt enkelt är det för det krävs lite ordning och reda för att piffa grejen du jobbar med men det är en stor skillnad mot hur jag kämpar med penslar och lager och sånt i photoshop.

Funktionen är gratis ända tills du använder någon av deras betalfunktioner som kostar en dollar stycket. Om du håller fingrarna i styr och använder mest egna bilder så riskerar du inte att få en hög kostnad för ditt grafiska experimenterande...

Testa gärna och skriv vad du tycker om den.

- Inget sponsrat inlägg, bara gillar funktionen -


0 kommentarer:

 
Google+