söndag 15 juni 2014

Digitala tidningar - prenumeration...



Tidningar i massor

Min passion är tidningar. I min barndom gjorde jag gärna tidningar ensam eller med vänner och namn på dem var tex Spöknytt och Åkei för djuren... Det händer att jag kommer till en stad med en presstop eller en pressbyrån eller en seven eleven eller liknande och ifall familjen tappar bort mig så hittar de mig alltid vid tidningarna. Är vi och handlar matvaror i affär stormarknad så hittar de mig också där eller bland pennor och tejp och de avdelningarna brukar vara nära varandra ibland då på den platsen kan jag vara ett tag... Tidningar med nyheter, med beskrivningar, med artiklar, med mönster ja allt utom porr och tatueringar och bilsport tilltalar mig i tidningsväg.

Ett litet problem med att bo i glesbygd är det skrala utbudet av tidningar. Vi har helt ok tidningar i både lanthandeln och hotellen men ibland vill jag ju ha en specialtidning som varken har korsord eller småkakor på sidorna. Då har räddningen varit biblioteket men ifall jag inte har vägarna förbi där, det är ändå 90 km enkel väg, så har jag nu hittat en lösning på det: ett netflix för tidningar nämligen ZTORY.com

Där får du för 99:-/månaden läsa hur många digitala tidningar som helst. Hur många som helst :)
Om jag säger såhär Mollie makes, Zakka, Simple things, LAND, leva & bo och så vidare när helst jag har lust att läsa...

Just nu testar jag gratis i 14 dagar och ska se om jag vill fortsätta sedan, just idag är jag rätt nöjd men vi får väl se vad jag säger om två veckor.

Nackdelen är ju att det gäller att läsa via skärmen. Jag gillar ju när det frasar mellan fingrarna och det går att fysiskt bläddra... men men när nöden inte har någon lag så...

Faktum är att det funkar väldigt bra med bläddringen, en del funktioner som jag testat där man ska kunna läsa tidningar i så är bläddringen seg eller kommer konstigt in på skärmen men ztory har fått det att funka fint.

En grej jag blir less på är ju att jag måste skriva in mitt kortnummer för att få det att funka för då om jag glömmer att avaktivera mig om 14 dar drar de 99 spänn och jag är prenumerant. Jag har ställt in larm i telefonen som ringer om 13 dar sedan start så jag har chansen att dra mig ur ifall jag inte har lust att spendera en knapp hundring på ngt jag är less på.

0 kommentarer:

 
Google+