söndag 9 mars 2014

Enkel stickad bolero


 En sjal som inte ramlar av axlarna kallas för bolero. Den här varianten tror jag är den allra enklaste du kan göra. Till och med jag som är en som vill ha det så snabbt och okomplicerat som möjligt tycker att denna är nästan för enkel.

 Beskrivning

 Detta blir en rätt dålig beskrivning eftersom jag inte minns hur många maskor jag lade upp. Jag tänkte att om den blir för liten så stickar jag en remsa till och syr ihop den med så den blir större - såpass är min planering dvs nästan ingen alls...

Jag stickade tills den nästan var lika lång som bred. 
den är 72 x 60 cm 


 2. Vik den dubbel som ovan
 

 

 3. Sy ihop från ytterkanterna tills du har kvar c:a 20 cm - det ska bli hålen du sticker in armarna i.
 
 

4. Då har du ngt som ser ut sisådär. Fäst trådarna och klipp bort det som inte behövs.

Fääärdigt.

Jag stickar ju hejvilt med restgarn men vill du få samma mönster på hela så gör du det, mina är ju som sagt ganska oplanerade och skapas i farten utan mönster...

Framsidan.

 Baksidan.

0 kommentarer:

 
Google+