onsdag 7 augusti 2013

DIY: Lägga till Pinterstknapp på dina bilder



Jag ville ha en sån där ärtig knapp som dyker upp då man drar pekaren över bilden på min blogg och du kan trycka på för att dela på pinterest.

Hitta länken
Jag gjorde en sökning och hittade en bra länk för oss Bloggeranvändare.
Här är länken: BLOGGERPINTERESTKNAPP

Nu skriver jag bara på svenska här hur jag gjort men du hittar all information via länken ovan.

Makera, kopiera och klistra in
Där ska du markera koden och klistra in den i HTML-redigeraren i blogger så har du också denna knapp.

Jag kopierade den och klistrade in i ett word-dokument och tog bort alla siffror som står i kanten av texten 01 02 03 som markerar raderna i koden men när jag kopierade och klistrade in blev allt en gröt så jag tog bort siffrorna för att de inte skulle ställa till det.

Sedan kopierade jag det och öppnade blogger där jag gick till sidan MALL och där finns en knapp "REDIGERA HTML" klicka på den.

Där ska du leta reda på på tagen 
 som är långt ner i html-koden och klistra in din kopierade bit kod.
Spara.

Kolla om din blogg nu har roliga poppupp knappar på bilderna!
Det hade jag. Tjoho.

Wordpress och andra...
Har du andra bloggplattformar än blogger så testa denna länk istället.

Lycka till!

0 kommentarer:

 
Google+