tisdag 30 juli 2013

En vecka med café

Förra veckan hade jag äran att driva café åt Saxnäs bygde och idrottsförening intill Ricklundgården i Saxnäs. Jag hade sällskap av en ungdom från bygden så tiden gick fort för hon är en så trevlig och glad person att hänga med.

Mysigt lokal med fin utsikt.



Caféet är så trivsamt och vi sålde fina kakor och bakelser och bullar som damerna i bygden bakat och så gjorde vi våfflor.



Det huserar tre konstnärer på Ricklundgården just nu, en av dem gav mig sin broschyr och den var jättefin och hon är mycket trevlig också. En annan tysk konstnär målade så fint i olja och hade en sällskaplig hund.

Det är mycket inspirerande att vistas vid Ricklundgården som är ett museum med konst och drivs av en stiftelse så konstnärer kan komma dit och bo och måla. En mycket berikande del av vårt kulturliv här i byn.

 Såhär finfint väder hade vi så vi satt ute när vi väntade på kunder och vi var färdiga med disk och städ.
Nu denna vecka är det en annan medlem i bygdeföreningen som jobbar och hoppas de får det lika mysigt som vi hade det.

Då passade jag på med att rita till min webbplats som sett så trist ut så länge, jag har gjort en ny version nu men är inte helt klar men den ser bättre ut än innan i alla fall. Du hittar den HÄR

0 kommentarer:

 
Google+