lördag 13 april 2013

Kudde + pinnstol + Sveriges Natur






SMÅ PROJEKT = TAR SLUT NÅN GÅNG
Blev uttråkad av att göra stora projekt och sydde en liten kudde istället av de lappar som blev över från de stora lapptäckena jag sytt till soffan. Det är kul när ett projekt går att göra snabbt och att det blir klart någon gång.

Jag sydde den som ett örngott, dvs överlappande tyg inne i kudden. Om du vill sy som ett örngott ta fram ett och vänd det ut och in så ser du hur tyget är ihopsytt så du kan få flärpen på rätt ställe. Jag misslyckas nästan alltid och får en tankevurpa och har flärpen på utsidan istället vilket går ok men blir inte lika bra alla gånger.


SYINSPIRATION
Roliga nya syprojekt kan du hela tiden hitta hos trevliga bloggen Rimnas skafferi  dit går jag på besök ibland för att få en dos mysig inspiration.



NYA STOLAR
Mannen i huset överraskade mig med nya pinnstolar till köket. Nu sitter vi fint minsann men köket fick helt plötsligt väldigt lantlig känsla och det måste jag ju fixa till för det är juinte riktigt vad jag var ute efter. Får ta fram några färgstarka attiraljer för att piffa det åt ett annat stilhåll.

 Får väl kika in här för att få inspiration för att få till det: http://in-myhouse.blogspot.se



NY UTFORMNING
En annan oväntad nyhet var att Sveriges Natur som är Svenska naturskyddsföreningens tidning hade fått en ny snygg utformning vilket gladde mig enormt. Tidningen är ju bra från början men nu är den snygg också.
Särskilt en artikel av Po Tidholm var mycket läsvärd denna gång.

Äntligen hemma har jag inte sett på länge mest för den känns trist men med både Elsa Billgren och nya Hanna kan det bli kul igen.

På tal om ny utformning, testar större bilder i bloggen ska se om det blir bra, bättre eller sämre.

0 kommentarer:

 
Google+