torsdag 15 november 2012

Julmarknad i Saxnäs den 24 november 2012

Det börjar bli dags för den årliga julmarknaden i Saxnäs. I år är det som vanligt helgen INNAN första advent och lördagen den 24 november 2012 är det knallare i byn mellan kl.10-17.

Förra året var hade vi näst flest knallare av någon marknad i länet, bara julmarknaden på Gammlia i Umeå klådde oss. Vi hoppas på att göra om det och önskar att ni vill komma och hälsa på.

Byn bjuder på aktiviteter vid affären, Saxnäsgården och Marsfjäll mountain lodge (fd. Fjällgården) och jultomten kommer och delar ut godispåsar, julgröt, julbord och en massa annat att äta finns att inhandla och smaska i sig. Lokala företag som Farmens delikatesser har öppet och vi Snösparv ska bl.a. sälja ett urval av Tuxers kläder mest fleece ställ och strumpr dvs sånt man behöver i vinter...

Foto av byn fotograf Magnus Ström som bor här i byn, du hittar honom via hans sida Fjälluft.


Förutom Tuxerkläder kommer jag ha ett gäng av mina storsäljande tändsticksaskar av olika sorter. Svärmor köpte upp mitt lager jag hade så jag har gjort nya nu till marknaden med olika motiv och text. Här är en variant jag brukar göra:




Så ta tillfället i akt och passa på att mysa i fjällen och handla julklappar och ha det färdigt i tid... visst skulle det vara skönt...

Hej svejs!

0 kommentarer:

 
Google+