måndag 19 november 2012

Gratis digitala stämplar för jul


Jag gillar att färglägga och göra kort. Nu vid jultider (eller jultider räknat om du ska hinna göra julkort till den 16/12 så börja nu) så kan det vara kul att få nyheter att leka med. Jag har en hel del pandurostämplar i gummi som jag beställt via deras reakatalog men om du inte haft den turen så kan jag på ett enkelt budgetvis ge dig med lite nya rolig att leka med.

OBS!
Kolla bara noga om du söker egna gratis bilder ifall de vill att du ska använda dem eller ifall du får tex sälja kort du gör med den bilden, kolla alltid det för det är så trist att göra den som ritat bilden ledsen och det är dessutom ett brott att stjäla någons bilder.

Hur gör jag?
I övrigt är det bara att klicka på bilden med din muspekare och klicka på höger musknapp och välj "spara bilden som"  eller "kopiera" så kan du sedan klistra in den i ett tomt worddokument (eller annat skrivprogram eller bildprogram du har) och sedan välja storlek genom att dra i rutan runt bilden och sedan skriva ut bilden.

NÅGRA GRATIS DIGISTÄMPLAR:
Ett gulligt par barntomtar är fria att hämta unde rnovember & december här sedan försvinner de.

En julgran som är lååång och rätt grafiskt enkel

Ängel som är lätt att färglägga även för barn.

Julstjärna och inslagsningspapper med julstjärnor...

en eldstad och ett exempel på hur fint du kan få den bilden...

och nu till grande finale:

Pic from: http://deariedollsdigis.blog.com/
Här var det massor av fint att se och ladda hem!

0 kommentarer:

 
Google+