onsdag 15 februari 2012

summerar 2011 i Saxnäs

Jag har suttit och summerat min försäljning i hantverksbutiken i Saxnäs för 2011 och kommit fram till att mina storsäljare är mina handgjorda kort, knappar att fästa på kläderna och små skyltar.
Mina bästa säljarmånader var april och augusti - men syrran sa att om jag hade mer saker hela tiden skulle jag nog sälja mer... det är ju så att saker tar slut och mars-april är bra månader i byn då många trevliga turister och stugägare är här och har kul och shoppar :)  sedan blir det lugnt till mitten av juni till september då nästa rusch är och sedan är det kallt och mörkt tills våren igen...

Så om jag hade varit smart så hade jag gjort massor av grejer under mörka vintern så jag har mycket under ljusa våren men HA jag har inte haft någon pyssellust alls. Det är först nu när jag ser solen igen somjag har lust att pyssla, knepigt.

Det är som om hjärnan går i dvala lite under de mörka månaderna.

Jag har haft glädjen att vikariera i några dar på skolan i förskoleklassen och det har varit en upplevelse. De är så glada och energiska i unga år och har inte hunnit lära sig att vara oengagerade och uttråkade utan det är full fart framåt hela tiden!

Nu sitter jag och pluggar webbdesign igen och har det tyst lugnt och skönt, stark kontrast från igår :)  men omväxling är viktigt!

Så mellan pluggandet spånar jag på manliga kort- de går alltid åt först så jag måste göra många!
Ett som det som syns ovan ska jag göra fler av fast i andra fäger och sånt men med samma motiv!

kram.

1 kommentarer:

Alice sa...

fun image. wonderful card!

 
Google+