torsdag 21 juli 2011

hemester

Mina badsalt är påfyllt i butiken i Saxnäs och på nätet likaså...
...med mitt nya gröna earl grey te som är ekologiskt och innehåller blommor blad från almeke i också.
Mitt svarta ekologiska te med rölleka har antydan av lakrits i smaken och jag hade det till frukost i morse och hela dagen blev toppen efter den starten :)
Igår hade vi hemester i Jämtland, tänk att vi har exotiska vattenfall bara en timmes bilfärd hemifrån i ett helt annat land som barnen säger :) och iofs så är Norge intill också men vi nöjde oss med Jämtland igår. Brakkåfallet på bild.
Solen tittade fram och vi kunde slänga oss i poolen i Gäddede och plaska runt som tokstollar. Mammorna tog en loppis och butikstur medan fäder och barn plaskade vidare. Vi hittade tre loppisar i Gäddede och en butik med namn Ulla villekulla var en glädjande upptäckt, hittade massor av kul där i min smak, vill gärna hinna dit igen.
Det är lyx att bo här och att kunna unna sig en dagstur till andra sidan fjällen dit vi inte tar oss lika lätt vintertid då vägen snöar igen över Stekenjokk. Tack Frostvikdalen, tack för en fin dag!

0 kommentarer:

 
Google+