tisdag 14 juli 2009

materialpaket

Min syster funderade på att göra materialpaket till butiken i Vilhelmina och jag har länge tänkt göra materialpaket av mina kakor av filt men jag har slut på en del av materialet så det kunde jag inte fixa på en gång. Däremot hade jag material till att göra mina blommor som jag har använt som julgranspynt, broscher och hårspännen.

Idéen är inte min att göra blommor av tyg, den har hängt med rätt länge men jag har gjort den till min genom min tvist av dekoration och nu har jag fotat och gjort en beskrivning till hur jag gör dem som följer med materialpaketen. Heather Baily har en fin instruktion med bilder på sin blogg hur hon gör sina tygblommor som hon kallar yo-yos så det finns gott om instruktioner om dessa ute i cyberspejs MEN tanken var ju nu att kunna erbjuda pyssel på en gång till de som kommer in i butiken och vill ha något att göra på en gång så då funkar ju dessa paket.


Materialpaketet ser ut såhär som ovan. En nätt liten påse fylld med material tillräckligt för att göra fyra blommor.

Jag har gjort tre paket med olika färg: röd & grön / orange & grön / lila & vit
Säljer dem för 39:- och då ingår även synålen och tråden så den som får paketet kan bara öppna och börja, tja utan sax men det går ju att bita av sytråd så sax kanske inte behövs i alla fall...
Rätt enkla så skolbarn kan med lätthet fixa att göra dessa blommor.

0 kommentarer:

 
Google+