söndag 8 februari 2009

Mat




Såg första programmet av Jamies Ministry of food idag och funderade på om det verkligen kan vara sant. De visste inte hur kokande vatten såg ut?!


Oj.


De dricker te juh eller. Fördom fördom om engelsmännen/kvinnorna.


Så jag gick in och tittade på hans hemsida:


http://www.jamiesministryoffood.com/





Fin hemsida med kloka ord.


Jag är ju bortskämd med att ha en kock i hemmet som vet skillnaden på den ena kryddan gentemot den andra så jag har det rätt soft här hemma. Allt vi vill kan vi laga, eller ja han kan i alla fall *hehe*

Den andra brittkocken han med Hells kitchen har ju haft en kampanj att få kvinnorna i storbrittaninen tillbaka till köket, att lära upp dem att laga mat. Alltså. Men männen verkar ju inte heller kunna laga något. oj oj.

Här i Sverige har ju männen börjat ta över lite i hemmen på matsidan, inte att de lagar flest måltider i flest hem utan att skillanden har jämnats ut i alla fall. Min kock säger att dagens killar måste lära sig att laga mat för att få någon för vi tjejer kan ju inte längre, men det stämmer nog kanske endast i vårt hushåll...



Åter igen en sporre att laga nya sorters mat och utmana pannkakeväldet som vi har här :)
Vi lagar olika mat men när de inte äter så blir jag ju ledsen och orolig men jepp vi ger oss inte, nån gång ska de äta det där mysko också...

------------------





Jamie Olivers show Ministry of Food aired it´s first program tonight in Sweden and I was shocked, they didnt even know what boiling water looked like.

I have had my thoughts about british food but hey I didnt really know how bad it was. But perhaps it is as bad here in Sweden aswell just that I dont know yet, I do not know anybody who gives their kids chips for dinner but they seem to exist.

So another good reason to keep on trying and introduce new foods for the kids even though they just cry for pancakes so perhaps one day they pick up the fork and dig in to that different strange things mom makes day after day...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är skönt att slippa laga mat. Det är så otroligt trist.. Här hemma lagar maken maten och jag kan möjligen bidra med lite roliga röror, sallader och min favorit: Efterrätten.. *Yeah*

Anonym sa...

Visst är det skrämmande?

 
Google+