söndag 21 december 2008

Paketinslagning




Nu är det högtid för lite tips om snygga paket. Imorgon ska vi hela familjen åka 9 mil till Vilhelmina och köpa det sista såsom dammsugarpåsar och strössel inför julen och sedan hoppas innerligt att paketet vi köpte via en leksaksaffär på nätet kommer under dagen till vår lanthandel...




För på måndagkväll blir det stora klappinslagningskvällen. För att få inspiration till det har jag letat på nätet och hittat följande:

Hos amerikanska Martha Stewart hittade jag 73 bilder av fantasifulla paketeringar och här är mina favoriter av dem:




Så smart, plånböcker av papper som inslagning av ex. presentkort!





Åh vilka vackra färger på dessa creppapperkrukor. Underbara




Tidningspapper och dylikt är så bra till små paket, jag gillar även tyg som omslag. Bra att se hur man kan använda saker man har hemma.






Enkelt och effektfullt.




Påsar, klassiskt smarta påsar med snygga mönster.





F L E R T I P S:
På aftonbladet hittade jag en bildserie där Christina Ekman visar enkla paketinslagningar:



Sedan har vi ju Annika Thorberg som har sladdat in lite på scrapbooking och kortmakeri också i sitt paketinslagarföretag som också fått lov att lära upp aftonbladet i paketinslagning.
Jag vet inte vad jag tycker om det, det finns ju redan en etablerad marknad för scrapbooking och såklart vill alla i papperssverige ha en del av kakan nu när scrapbookingen verkar ta över allt mer på pysselfronten. Men tja. Ju fler desto bättre som marknadsför scrapbooking. Annika har en blogg som uppdateras sällan men kanske kan bli ett eldorado för paketinslagare framöver och innehålla mer än information om vad de köpt in på Formex.






Danielle Thompson har coola ideer för paket liksom hemmes design team på bloggen om kitschy details.






Detta är vad jag har skrivit ut några stycken av här :


Lolly är grym, fanastisk och superkul. Jag älskar allt hon gör och jag är en stor fan av hennes nerladdningsbara grejor, synd bara de är på engelska ;)

Här är en julklappsadress jag har gjort med en tag:

Nej nu ska jag bada barn, fylla diskmaskinen och lägga mig tidigt så jag kan handla klappar och slå in dem imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det en ljusstake från House Doctor!
För ett par år sedan var jag faktiskt hör och häpna en av de första som sålde House Doctor i Sverige.
I umeå var dock inte många speciellt intresserade av den stilen, man var tvungen att köpa danska tidningar för att se den fransk/danska inredningsstilen då.

Var sugen på att starta en webbutik då ingen sålde House Doctor på nätet då, var i kontakt med nyföretagarcentrum här i stan men blev avrådd.
Enligt handläggaren skulle näthandel bli en flopp...!
Hur fel hade inte han då...!!

På bloggen ser det ut som att vi inreder enbart i den vita stilen, men det stämmer faktiskt inte.
Jag har dock kvar en del prylar från House Doctor tiden.

Ha de

Anonym sa...

Hej!
Åk inte nio mil för att köpa dammsugarpåsar! Köp dem hos oss. Om du beställer idag så har du dem i morgon innan julhelgen. Gå in på mrdustbag.se och beställ dammsugarpåsar.
God Jul!
/MrDustbag

 
Google+